top of page
חיפוש

לשון קשורה או לשון תת תפקודית – יש פתרון אוסטאופתי לפני ניתוח.



אצל תינוקות לפעמים הקשר בין הלשון לרצפת הפה הוא חזק מידי, לפעמים הוא גם קורה בשפה, קוראים לזה לשון תת תפקודית או לשון קשורה.

התופעה יכולה לגורם לקושי בהנקה ולכאב עד כדי פצעים אצל האימא.

דבר ראשון זה כמובן לוודא שההנקה "נכונה" ושהפצעים לא נגרמים כתוצאה ממנך הנקה לא נכון, מומלץ מאוד להתייעץ עם יועצת הנקה כדי ליהנות מהנקה כיפית ויעילה.

במידת הצורך אולי תגיעו לרופא פה ולסת, רופא שיניים, רופא ילדים או רופא אף אוזן גרון שיבדקו את התינוק וימליצו על התרת לשון קשורה (שזה אקט כירורגי).

אם קיבלתם המלצה רפואית לביצוע התרת לשון קשורה באקט כירורגי אני ממליצה להתייעץ עם מטפל אוסטאופתי מוסמך וזאת מכיוון שכדאי ומומלץ לשלב טיפול אוסטאופתי.

אם הלשון לא קשורה מידי או לא תת תפקודית מידי,אז הטיפול האוסטאופתי לפעמים מספיק ואין צורך להגיע לניתוח התרת לשון קשורה.



מאד מומלץ לעשות טיפול אוסטאופתי לפני ניתוח וגם אחרי הניתוח, מכיוון שאם היה צריך לעשות את ניתוח ההתרה זה מצביע על כך שהרקמות אצל התינוק מאד תפוסות, מאד קשורות.

אנחנו רוצים להחזיר גמישות במיוחד לכל אזור הפה והחך, אבל גם ליתר חלקי הגוף מכיוון שבגוף האדם דבר קשור לדבר אחר וזה לא מספיק לעבוד רק על הגולגולת, על החך, על הלסת, צריך לפעמים גם לגשת למקומות אחרים.

לסיכום,

טיפול אוסטאופתי יכול למנוע ניתוח להתרת לשון, ואם לא ימנע את הניתוח בטוח יגביר את היעילות של האקט הכירורגי, וכמובן ישפר את ההנקה ואת מצב הרוח של התינוק והאם.



אז שיהיה לכולם יום טוב ובריא

כאן תמיד לכל שאלה.

ענת גרינברג, אוסטאופתית.


271 צפיות0 תגובות
bottom of page